Israel kembali Menyerang Semenanjung Gaza pada Rabu pagi

Khamis, 12-09-2019 -  Pesawat-pesawat tempur penjajah Israel pada Rabu (11/9/2019) pagi melancarkan rangkaian serangan udara terhadap beberapa sasaran di Semenanjung Gaza, namun  belum ada mangsa yang terkorban dilaporkan.

Di kota Deir al-Balah di wilayah tengah Semenanjung Gaza, pesawat tempur penjajah Israel melancarkan empat serangan udara ke sebuah rumah warga awam yang terbengkalai di barat daya kota itu.

Pesawat-pesawat tempur dan dron penjajah Israel juga menggempur pos milik pejuang Palestin di timur kota Beit Lahia di Semenanjung Gaza utara. Serangan dilakukan dengan menggunakan lebih dari tujuh pesawat tempur.

Pesawat-pesawat tempur penjajah Israel juga melancarkan bom ke arah sebuah pos polis laut Palestin di sebelah barat Deir al-Balah di Semenanjung Gaza tengah.

Sumber-sumber media Palestin di Semenanjung Gaza belum melaporkan adanya mangsa yang cedera  akibat dari serangan tersebut. Namun  kerosakan teruk kelihatan di tempat-tempat yang menjadi target serangan dan sekitarnya.

Sebelumnya para aktivis memviralkan video  Netanyahu dilihat melarikan diri setelah terdengar bunyi siren di sekitar wilayah pinggir Semenanjung Gaza.

sumber : https://melayu.palinfo.com/
penterjemah : osman