Pejuang Palestin Lancar Roket, 29 Cedera

Isnin, 10/1/2005 –Brigade Izzudin Al Qassam, menyatakan bahawa 29 tentara Zionis-Israel mengalami kecederaan serius berikutan operasi serangan roket yang dilancarkan. Dalam operasi itu empat syuhada gugur syahid.

Dalam satu kenyataan yang diterima dari Markaz filistini lili?lam, sejak 23 hingga 29 Desember 2004, 67 roket Qassam dan 79 roket biasa telah dilepaskan ke perkampungan Yahudi, meletupkan tiga bom dan lima roket RPG, 4 roket Yasin dan 5 roket Battar. Mereka juga mengaku menambak pasukan Zionis-Israel sehingga terjadi kejadian tembak-menembak selama dua jam dengan tentera Zionis-Israel di sebelah timur kampung Zaetun di Gaza.

Pihak Al Qassam mengaku mereka bertanggung jawab atas serangan-serangan jihad ini. ?Saat para syuhada kami berpelukan dengan bidadari di surga, kami para pejuang yang masih di dunia berjanji kepada Allah untuk terus berjuang menempuh jalan beruduri, jalan jihad dan penentangan hingga Allah mengizinkan kemenangan dan kekuasaan serta Israel keluar dari Palestin?.

1 thought on “Pejuang Palestin Lancar Roket, 29 Cedera

Comments are closed.