Rabbi Yahudi membenarkan rakyat Palestin dijadikan benteng manusia

Isnin ,25/10/2010 – Seorang Rabbi Yahudi telah membenarkan penggunaan orang awam Palestin sebagai benteng manusia meski ia boleh mengakibatkan mereka terkorban.

Yitzhak Shapira, pengarah sebuah sekolah Yahudi di Tebing Barat, memberitahu akhbar harian Haaretz pada Khamis bahawa apa-apa sahaja boleh digunakan untuk menyelamatkan nyawa Yahudi berdasarkan ajaran Taurat. Dia berkata, nyawa seorang Yahudi adalah lebih berharga daripada orang lain tidak kira sama ada tentera atau tidak.

Tiada rakyat Israel patut membahayakan dirinya demi orang bukan Yahudi meskipun orang awam, Shapira berkata.

sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/
penterjemah : idawati

2 thoughts on “Rabbi Yahudi membenarkan rakyat Palestin dijadikan benteng manusia

  1. Rasa macam pelik pulak.
    Tapi sepatutnya tak perlu hairan, sebab agama Yahudi ni memang dah bercampur.
    Ada Rabbi (Orthodoks) yang sudah bercampur fahaman Zionis (kalau tak silap).
    Jadi memang dalam Yahudi itu sendiri sudah berpecah.
    Allahu’alam

  2. ek??sesuke hati die je pulak benarkan nak bunuh orang..kalau bukan atas dasar agama pon x kan la x de hati perut langsong diorang ni??ya Allah..

Comments are closed.