700 roket pejuang Palestin hujani Israel.

Isnin ,12/01/2009 – Selama 16 hari serangan ganas Israel ke Semenanjung Gaza, wilayah padat penduduk, serangan darat, udara dan laut belum menampakkan Zionis Israel akan menghentikan serangan roket terhadap Daza dan pejuang Islam Hamas yang bertindak balas menyerang.

Bahkan untuk melampiaskan nafsu membunuhnya, Israel menggunakan senjata yang dilarang oleh kesepakatan antarabangsa terhadap rakyat awam. Namun serangan roket pejuang Palestin ke Israel semakin hari semakin menunjukkan kehebatannya. Mereka sudah menggunakan roket baru yang belum digunakan sebelum ini. Jangkauan roket tersebut mampu menembus wilayah strategik yang selama ini tidak dijangka oleh Israel. Seperti pangkalan militan udara dan darat Israel.

Ini bererti, perluasan serangan roket pejuang Palestin ini akan menjadikan 1 juta warga Israel hidup dalam “neraka” bahana roket pejuang Palestin. Wilayah itu adalah Ovekum di bahagian selatan, Asdod ke utara, dimana wilayah tersebut menjadi pelindung pelabuhan strategi di laut Palestin jajahan Israel tahun 1948. Sementara Asqala dan Sidreut sudah lama dihujani roket pejuang Palestin.

sumber : COMES
penterjemah : osman

23 Comments
  1. Masalah ini bukanlah sekadar masalah umat arab tetapi masalah umat Islam keseluruhannya kerana Masjid Al-Aqsa yang terletak di Palestin adalah kiblat pertama umat Islam. Oleh itu, kita perlu bersama-sama menentang kekejaman terhadap umat Islam ini dan mengecam tindakan zalim Israel yang jelas melanggar hak asasi kemanusian serta melakukan jenayah perang terhadap penduduk Gaza.
    Berikut adalah fatwa yang dikeluarkan oleh Kesatuan Ulama’ Sedunia yang diketuai oleh Syeikh Dr Yusuf Al-Qaradhawi tentang hukum membantu rakyat Palestin yang diserang di Gaza sekarang ini:
    “Hukum syar’ie yang disarankan syariat Islam melalui pelbagai mazhab dalam keadaan sekarang (serangan rejim Zionis ke atas Gaza) adalah wajib ke atas umat Islam bergabung dengan bangsa (rakyat Palestin di Gaza) yang dicerobohi seandainya bangsa tersebut tidak mampu melawan pencerobohan tersebut sendirian. Orang Islam adalah umat yang satu, Islam mewajibkan berperang semata-mata membantu golongan yang lemah.”

  2. ….perangai orang yahudi banyak dinyatakan dalam Al-Quran. Berapa banyak nabi mereka tipu, permainkan dan bunuh. Tapi…puak Untuk Melayu Nothing sekufu juga dengan mereka dari sudut apa pun…tak caya tanya ahli-ahli mereka yang telah mendapat hidayah

  3. yahudi dan nasrani kawan kita ka?kita ni orang islam,alquran releven sampai akhirat nu.aku sampai sekarang x percaya kat depa ni(kalau yg tak memerangi kita lain cerita la)aku ngan bebudak lain ni dalam proses tarbiah.kena standby

  4. Sememangnya kite perlu membantu sesama umat islam namun dengan negara arab sendiri melepaskan tangan begitu sahaja adalah sungguh memalukan bagi mereka ini yg bersekongkol dgn yahudi dan kaffir laknat…hancurlah mereka ini yg berdalih dgn alasan dan dusta…sememangnya yg menjayakan kempen si jahanam ini bukan bangsa kufar ini shj tapi yg sesalnya kaum di mesir itu sendiri…hanya kerana kepentingan diri, mereka ini tidak mahu bangun menentang dan bersatu dgn umat islam yg lain…subbahanallah

  5. Salam semua ikhwan fil islam.bebaru ni sy dpt join piket arab di Iskandariah.mmg smgt dorg pnye khutbah.sy yg xpaham ckp ‘ammiy pun bleh jd bkobar2.sy rasa org2 arab ni bkan xde rasa nk bela palestin.dorg dh sedar dh.masalahnye mungkin TAKUT MATI…masalah yg ada pada kita sume.benda ni mmg dh di’plan’ dek yahudi sejak beratus tahun lepas.umat islam (dulu) mmg tekenal xtakut mati.sebab tu dorg jarang kalah dlm perang salib.so yahudi buat kesimpulan,nk kalahkn org islam,kne jadikan dorg TAKUT MATI

  6. Camne nak bagi org islam TAKUT MATI: lambakkan dorg dgn hiburan.longgokkan dgn hartabenda kalau dorg dengar ckp.yg xdengar ckp tu pulaukan dan labelkan dgn gelaran buruk2 cth: kolot (ñ yg latest) terrorist.puji dorg tinggi2 kalau bjaya mengikut jejak lgkah yahudi.natijahnya tengok sndiri la apa yg blaku skrg.hiburan xpyh ckp.label yg buruk2 pn dh biasa dgr.bukti nyata skali,yasmin ahmad yg suka mencarik budaya tu la yg paling bnyk dpt anugerah kt oversea.kategori ke,apa ke,tu cuma alasan je

  7. Kalau nak ckp pasal ni mmg berjela ceritanya.fakta2 ni sgt benar dan pnting tapi disembunyikan dari kita sume.cthnya buku2 yg m’bongkar rahsia yahudi sume diharamkan dr pasaran.then yang paling dahsyat sekali,gerakan zionis ni dh ada di hampir seluruh dunia(kat gaza je yg xde kot).dorg nyorok di sebalik kelab2 sukarelawan mahupun kelab sosial golongan atasan.nanti memana ahli yg dorg tengok sesuai,dorg rekrut la jd talibarut cam mahmud abbas.sbb tu kita tengok pemimpin dunia ni cam bengap2 je sume

  8. Nak tau kewujudan dorang ni,tengok la kat memana tempat yg ada kelab rotary.kat tanahair kita yg tercinta,xyah la ckp kelab rotary.majalah mastika pun dah buat pendedahan pasal lodge2 dorg di perak dan s’ngor(kalau xsilap).tu sume adalah cwgn2 jaringan zionis antarabangsa.dalam xsedar dorg dah kawal kita melalui org2 besar yg jd ahli dorg.pandangan sy sndiri,di sebalik setiap yg berlaku di negara kita sebenarnya ada campurtangan zionis kat situ.apa pun bentuk kes,tujuannya satu-HANCURKAN ISLAM!!!

  9. Jadi apa kaitan sume ni dgn palestin?sume ni adalah kronologi ke arah merealisasikan moto dorg-‘orde baru dunia’.lepas lemahkan umat islam,takluk palestin.bila hamas dan sume pejuang tumpas dan xde sape nak lwn lg,negara haram israel akan diluaskan.seterusnya masjidil aqsa akan diHANCURkan dan di atas puing2nya akan dibina’haikal sulaiman’.endingnya dorg akan memerintah dunia dari sana sampai la dajal keluar.

  10. Ikhwan fil islam,sume yg sy sebutkan di atas bukan la andaian saya semata2.ia telah dikaji oleh ramai tokoh dari timur dan barat,islam mahupun kafir yg tak menganut fahaman zionis.itupun cuma sekelumit yg dpt sy kongsi jika nak dibanding dgn maklumat sbnr yg masih bnyk ntuk disingkap.Ikhwan fil islam,fikirlah dgn saksama.apa yg di atas tu separuhnya dah berlaku dan sbhgn lg akan berlaku jika kita tak bertindak dari sekarang.berhentilah mengutuk yahudi dan mulalah kutuk diri kita sndiri yg xmampu buat apa2

  11. Ikhwan fil islam,sebelum mimpi nak selamatkan palestin,selamatkanlah diri kita dulu.solat fardhu berjemaah,semua cukup x?sumber rezeki kita,ada x yang haram @ syubhat?kembali kepada ajaran islam dan seru org lain sekali bersama2 ngan kita.sebarkan kesedaran kepada org lain yg masih leka.tu antara cara kita nak tolong palestin.disamping tu giatkan kempen boikot ntuk lemahkan ekonomi dorg.jgn risau,kita xkan mati tanpa makanan dorg.allah yg jamin rzki org yg tawakal padanya.

  12. Bukan dunia untuk Islam atau Al-Quran, tetapi Al-Quran dan Islam untuk dunia.
    Kita tidak akan sesat jika Al-Quran dan sunnah nabi dipegang.
    Situasi sekarang tidak sesuai kalau kita saling mengeluarkan pendapat tanpa ada jalan keluar yang bermakna. Bukan hanya demi perdamaian dunia pada masa sekarang sahaja tetapi juga untuk masa depan. Kenapa kita tidak ciptakan ‘syurga’ didunia sebelum kita masuk syurga yang kita impikan di akhirat kelak (insya Allah)?
    Siapa yang harus dipertanggungjawabkan?
    Kita lantang bersuara. Ada kesan ke? PBB pun tak mampu lakukan apa-apa.
    Sekarang mari kita kembali kepada ‘2 warisan’ tersebut.
    Bangun kembali generasi yang kuat.
    Bermula dari diri, keluarga, saudara-saudara, kerabat-kerabat dekat, masyarakat setempat, negeri anda, negara anda kemudian baru DUNIA. Syurga tercipta ‘syurga dunia’ yang akan membawa kepada syurga yang telah dijanjikan. Insya Allah.

  13. masaalah utama umat islam kat seluruh dunia cuma cakap je ,pihak yahudi ni dia cakap buat.cuba umat islam pun macam tu,buat jangan cakap banyak.ini OIC rujuk kat PBB.apo nak buet serupa rujuk kat syaitan le kome.

  14. sabo yop,mcm mana nak ajak orang p perang,buka mata,maksiat marata rata.aku ni lemah iman…tv maksiat lebih 80 peratus,pentadbiran lak otak sekular ngan pejuang bangsa.allah pun tak berkenan nak tengok kita.

  15. Itulah cabaran kita hari ini,jgnkn nak bjuang utk Palestin..kita sendiri masih dijajah minda,maksiat plak merata-rata..Belum lg berperang,dah terkulai dek maksiat..

    Apa yg penting,kita kena analisa kelemahan kita dan kaji balik kehebatan musuh..tak cukup sekadar pandai bercakap ttg kesilapan orang,kita kna tgk di mana sebenarnya kelemahan Umat hari ini..Dari situ,kita kena baiki..

Comments are closed.