Terkini : Israel akan meneruskan serangan fasa ke 3 di Gaza ?

Isnin ,12/01/2009 – Pada hari Ahad (11/1/2009),  dengan berkereta kebal dan jet pejuang canggih , Israel terus masuk ke dalam kawasan Semenanjung Gaza, tetapi mereka sedang menghadapi tentangan yang kuat daripada pejuang-pejuang Palestin . 24 orang rakyat Palestin setakat ini terbunuh dalam pertempuran Ahad tadi. Jumlah kematian kini telah meningkat kepada 879 orang pada hari yang ke-16 serangan Israel di Semenanjung Gaza, Al Jazeera melaporkan.

Terdapat desas-desus bahawa Majlis Keselamatan Israel telah membincangkan kemungkinan meneruskan pelaksanaan operasi serangan kepada “Fasa III” , satu langkah yang akan menyaksikan tentera rejim Zionis akan terus menggasak Semenanjung Gaza.

sumber : http://www.imemc.org
penterjemah :  gunx

11 thoughts on “Terkini : Israel akan meneruskan serangan fasa ke 3 di Gaza ?

  1. sama2 kita doakn utk saudara2 kita d palestin insyaAllah..
    doa tiap kali lpas solat..
    kalo ni pn xleh buat..malulah anda sbg seorg muslim!

  2. ye la,,kita mungkin tak nampak ape hamas buat …biasa la media pun depa pegang,,tapi ingat la dan pikiaq la,,depa bukan cukup pun senjata,,,,bukan macma israel dajjal tu,,,palestin pun kadang2 guna batu je nak melawan

  3. to ORG islam ..aku rasa perang kena ada strategi .. hang tgk medan gaza sesuai dgn stategi tunggu dan tertutup.. satu lagi depa kena susun pergerkan agar sukar di kesan .. kalo tak abis laaaa kena bom ….. stategi mau kena tgk .. jgan semberono serang.. dan aku lihat strategi depa berjaya..AKU tgk depa mmg tersusun walau tidak ada teknologi …lagi pon tentera yahudi tu depa duk berani dgn senjata .. dalaman tu kurang.. so spritual tu mmg hebat laaaa.. itu dikatakan jihad

    apahal sama2 pakat doa

    takbirr
    takbir
    tkabir

  4. Insyaallah brigade akan menang!!!
    strategi gerila adalah lain dari pertempuran terbuka..
    sama2 kite berdoa…Allahuakbar!!!

  5. “Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka.
    Ya Allah, Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka, pecah belahkan dan kacau bilaukan persatuan mereka.
    Goncangkan pendirian mereka Dan hantarkanlah anjing-anjing kamu kepada mereka Wahai tuhan yang gagah perkasa Wahai tuhan yang penuh raksasa Wahai tuhan yang bersifat murka.
    Ya allah Ya allah Ya allah Ya allah,
    Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,
    Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,
    Wahai tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,
    Kalahkan mereka,
    Kalahkan mereka,
    Kalahkan mereka Dan menangkan kami ke atas mereka.”

  6. saudara-saudaraku, pada ketika ini..saat ini…takkan goyah dihati mereka kehebatan tentera zionis..para pejuang Islam bersedia menjemput masuk siri fasa ke3 mereka..alu-alukanlah musuh masuk ke medan yang lebih terbuka..nescaya lontaran mortar pejuang Allah umpama ribuan Ababil di bandaraya GAza..walau nyawa dihujung tanduk..ak47 tergenggam kukuh bak tajamnya pedang RAsulullah dan para Anbiya Ribuan tahun dahulu…TAkbir atas kebangkitan Islam..TAkbir…Allahuakbar..Free PAlestine.

Comments are closed.