Persatuan Kontraktor Gaza Sokong Pembuatan Ventilator

Jumaat, 03-04-2020 – Ketua Persatuan Kontraktor Gaza, Osama Kahil, mengumumkan pelancaran inisiatif penting untuk membuat produk ventilator buatan tempatan di Semenanjug Gaza, sesuai dengan spesifikasi Kementerian Kesihatan. Untuk tahap awal akan akan dilakukan pembuatan 100 ventilator untuk menyokong usaha menghadapi virus corona. Meskipun para kontraktor telah mengalami banyak kerugian akibat sekatan panjang yang berlangsung di Semenanjung Gaza.

Dalam sebuah pernyataan akhbar, Rabu (1/4/2020), Kahil mengatakan bahawa para kontraktor “Pembangun Bangsa” telah memutuskan untuk menyumbang pembuatan ventilator untuk menyokong Kementerian Kesihatan dalam kesiapsiagaan menghadapi krisis kesihatan global dan sebagai kelanjutan dari usaha persatuan yang terus dilakukan sejak awal pengumuman pandemik corona.

Persatuan Kontraktor menegaskan bahawa pihaknya bekerjasama dengan empat perusahaan tempatan untuk pembuatan ventilator yang sangat diperlukan oleh sektor kesihatan demi membuat alat yang sesuai dengan standard Kementerian Kesihatan.

sumber : https://melayu.palinfo.com/
penterjemah : osman