Kapal terbang tanpa pemandu


Ketibaan kapal terbang tanpa pemandu akan memantapkan lagi tentera pengganas Israel, dan ia adalah salah satu kebanggaan dalam teknologi pertahanan negara haram Israel. Kapal terbang itu adalah yang terbaik di dunia yang dapat membawa peralatan dan mengumpul maklumat perisikan. negara haram Israel telah banyak membina kapal terbang kecil jenis ini dan bersama Amerika, negara haram Israel dapat membina yang terbesar di dunia

Dalam perkembangan lain, 2 syarikat gergasi Amerika Lokheed Martin dan Boeng, telah diberi kontrak untuk membina sebuah jet pejuang untuk abad ke 21. F35 adalah kapal terbang yang terakhir yang akan dipandu oleh manusia yang kan dibina oleh Amerika Syarikat.

Munurut laman web Israel Defence Force(IDF), Regim Pengganas Israel sedang cuba untuk terlibat dalam projek membina kapal terbang ini namun penyertaan masih belum di terima.

Menurut Lt Col Gilad, penglibatan Israel adalah penting kerana F35 akan mengantikan F16. Kapal terbang F 35 akan di jangka beroperasi pada 2010.